Komplettering

Skuggbild: Jag är väldigt nöjd med bilden, ovanligt nöjd faktiskt. Jag tycker att det kunde blivit både bättre och sämre om jag gjort bakgrund, men anledningen till att jag inte gjorde bakgrund var att jag inte ville röra till det. Jag tycker att det är väldigt roligt att teckna om man kommer på något som man verkligen känner för att göra, och jag kände verkligen för denna uppgiften, jag tror det är därför jag jobbade så hårt med den. Jag känner att jag inte hade velat ändra så mycket på den, utan är ganska nöjd med den som den är. Men skulle jag behöva ändra på något hade jag nog gärna försökt göra en skugga åt sidan, istället för rätt under fågelskrämman.

Respektbild: Jag kan inte säga att jag är jätte nöjd med bilden, men jag tycker ändå att den är helt okej. Jag kom på idén ganska snabbt och gjorde även bilden rätt så snabbt, vilket kan vara anledning till att jag inte är jätte nöjd. Hade jag arbetat lite med den hade jag kanske kunnat gjort något bättre. Jag blev lite irriterad på att den ser olika ut på högra och vänstra sidan, att bågen är lite bredare på vänstra sidan. Jag tycker om idén eftersom att det är ett ämne jag känner mycket för. Anledningen till varför jag valde att göra gubbarna svarta på ett vitt papper och inte tvärtom var för att jag ville att gubbarna skulle vara lite mer "uttrycksfulla". Är de vita känns det som att de är så platta, och jag ville att det var gubbarna som skulle vara starka i bilden.

Citatbild: Jag valde citatet eftersom att jag direkt kom på en bra idé som jag trodde kunde funka. Jag valde först att måla bilden i pastell eftersom att det är den tekniken jag kände mig mest bekväm i, men när den var färdig kände jag att färgerna kunde bli starkare och mer kraftulla om jag använde akvarell, och gjorde därför ytterliggare en bild. Jag tycker bäst om akvarellbilden eftersom att jag tycker just att den blev mer stark och kraftfull än den som jag gjorde i pastell. Jag valde rött till hennes hår mest för att flickan i boken har rött hår, men också eftersom att jag bara ville använda en färg, och rött sticker ut så mycket, så då tyckte jag att det passade bra. Det jag kunde gjort bättre är att ge ansiktet lite mer djup, att försökt skugga lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0